Afgelopen periode zijn de stages naast de reguliere
beoordeling, ook beoordeeld met een nieuwe, competentiegerichte
beoordelingslijst. Naast de in het gebruik gemaakte opmerkingen over de lijst
is er ook gekeken naar de score door de begeleider en het uiteindelijk gegeven
cijfer. Hierin zaten grote verschillen. Zo waren er studenten met een
onvoldoende nieuwe lijst en een 7 voor de stage, terwijl anderen een 7 hadden
met een hoge score op de lijst. Daarnaast lijkt er een andere cijferinterpretatie
te zijn in de stage dan de scores doen vermoeden. Gemiddeld komt de student er
met een punt hoger vanaf. Daarbij is er een verschil in de “voldoendes” (6-7)
en de “goeds” (8-10). In de laatste categorie komt de score aardig overeen met
het cijfer. Dit voldoet ook wel aan het beeld dat een student een voldoende
stage die met een 6 wordt beoordeeld, eigenlijk een erg magere score vindt. De
uitspraken worden wel gedaan op basis van 25 beoordeelde studenten, dus is het
meer een trend dan een grondige analyse.
Gezien de uitkomsten van de pilot wordt er nog een
keer goed naar de uitvoering van de lijst en de daarbij horende scores gekeken.
Dat houdt voor de invoer in, dat deze niet de komende beoordelingen al gebruikt
zal worden, maar pas bij de beoordeling van de volgende stage, in juli 2013.
maandag 12 november 2012
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten