Bij de invoering van het nieuwe curriculum is ook gekeken naar de plaats die de stages nu vervullen in het curriculum en de wensen die er zijn ten aanzien van de stages.
1e jaar:
Momenteel zijn er in het eerste jaar vier stagedagen die verspreid per dag worden aangeboden. Studenten hebben herhaaldelijk aangegeven dat er weinig zicht op de praktijk komt met deze korte momenten. Binnen het nieuwe curriculum streven we ernaar de studenten twee keer een week stage te kunnen bieden. Hierbij zullen "hand- en spandiensten" en gericht werken aan opdrachten hand in hand dienen te gaan.
2e jaar:
Momenteel starten de studenten met een voorbereiding op de juniorstage, welke gevolgd wordt door twee juniorstages in het tweede del van het eerste en eerste deel van het derde leerjaar. In het nieuwe curriculum worden de twee juniorstages gehandhaafd, maar worden de nu twee verspreide dagdelen tot een dag samengevoegd en beslaat de stage 10 weken ipv 14. De andere 10 weken werken de studenten aan een voorbereidend innovatie- of onderzoeksproject, ook 1 dag in de week. Zo'n project zou in samenwerking met een instelling of praktijk kunnen plaatsvinden. Daardoor is er zo meer voeling met de praktijk.
3e en 4e jaar:
Evenals in het oude curriculum zullen er twee seniorstages zijn van 20 weken. Verschil is dat er in plaats van vijf dagdelen in vijf dagen, uitgegaan wordt van drie stagedagen in de week. Daarnaast is er 1 vaste onderwijsdag voor het derde en 1 voor het vierde jaar.
zondag 2 januari 2011
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten