Enige jaren geleden zijn we begonnen met het gebruik van een stagewerkboek voor de seniorstage student.
Doel van dit werkboek is om de voortgang van het leerproces en de beoordeling van het functioneren van de student te registreren om enerzijds een goede overdracht naar een volgende stage te bewerkstellingen en anderzijds de beoordeling van de student inzichtelijk te maken voor bv. een accreditatiecommissie. Het is daarom van groot belang dat het stagewerkboek uitgebreid en volledig wordt ingevuld. In de praktijk blijkt dit op praktische problemen te stuiten. Niet elke docentbegeleider vindt het makkelijk om tijdens het eindgesprek een goede registratie van het gesprek te maken. Daarom hebben we als proef het beoordelingsformulier versimpeld en kan de docent door middel van het zetten van een kruisje de beoordeling van een bepaald onderdeel aangeven. Bij voorkeur ondersteund door een kleine toelichting.
Helaas heeft dit de afgelopen periode enige verwarring gesticht onder de praktijkbegeleiders. Voor de duidelijkheid:
In te vullen door de praktijkbegeleider zijn de plusminnenlijst en de beoordelingslijsten van de praktijktoets. De docentbegeleider vult de beoordelingslijsten van de stage, het stageverslag en het leerverslag casuïstiek in. Verder is in het stagewerkboek opgenomen dat de student het stageadresprofiel up to date moet maken in overleg met zijn of haar praktijkbegeleider. Of dit gedaan is wordt door de docentbegeleider in het eindgesprek afgevinkt.
maandag 14 september 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten